16. mars 2012

Ammeinnlegg deluxe

Her går det i forberedelser til mini kommer. Har strikket ammeinnlegg etter oppskrift fra Myk start (skulle nesten tro jeg ikke hadde andre oppskriftskilder...!). 


Jeg brukte restegarn av luksus-garnet Sublime, som er en blanding av merinoull, silke og kasjmir, mmmmmmykt!


 Etter råd fra boka strikket jeg to mindre innlegg av 100 % silke fra BC Garn og sydde inni.  Dette skal visstnok være godt for sår hud :)


Hvis dette funker skal jeg prøve å strikke flere, kanskje i Nøstebarn-garnet som inneholder lanolin. De gikk i hvert fall veldig fort å strikke. Noen som har erfaringer med strikka ammeinnlegg?

3 kommentarer:

  1. Spent på å høre hva du syns om disse i bruk. Litt over to måneder til min termin, så jeg rekker å lage meg noen sånne hvis det trengs.. Hadde ellers tenkt til å kjøpe ferdig. Fått anbefalt Spar kjøp sine i ull. De er visstnok både rimelige og holdbare.

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du blogger om disse! Jeg begir meg snart ut på å lage mine egne. Garn og alt ligger klart, så det hadde vært utrolig gøy å lese om hvordan innleggene er i bruk. :) Har hørt om så mange "både"- og "og"er..
    Lykke til med den fine og krevende tida du har i vente. :)

    SvarSlett
  3. Kjekt å kunne strikke sine egne! Jeg måtte over til papirinnlegg innerst og ull på utsiden, siden kroppen min trodde jeg skulle fore hele nabolaget, og ikke bare EN baby. (Om det skulle skje, så anbefales Chicco sine eller Dermica på apotek - finfin oppsuging)

    SvarSlett