2. februar 2012

Strikka interiør

Oi! Lenge siden sist! Som nevnt i forrige innlegg for 2(!) måneder siden har mye av fritiden gått med til ordning av ny bolig. Men, nå er mye av de viktigste møblene og ikke minst babytingene på plass. Nå har jeg bare veldig lyst til å supplere med strikka interiør-ting i strikkehjemmet.

Nå er jeg ikke noen interiørekspert eller interiørblogger, men jeg observerer til min store glede at veldig mange bloggere og interiørbutikker har kastet seg på strikke-trenden. (Ok, det er kanskje ikke den nyeste trenden, men jeg er litt treig…) Og det er ikke bare i form av puter, pledd og puffer, men kopper, vaser, lamper osv har nå strikka design. Det er utrolig gøy for en strikke-entusiast som meg J

Hadde det ikke vært for at familien i år har spleiset på badestamp på hytta som julegave til hverandre, skulle flere av disse interiørmessige godbitene stått på ønskelista!



Selv har jeg planer om å lage en Puff Daddy fra Pickles. Må bare bestemme meg for en fin farge først. Sliter alltid med å velge farger på nye prosjekter…

Bilde fra pickles.no

Men først  noen andre strikkeprosjekter fullføres. Likevel kan jeg skryte på meg noe strikka interiør da, to ”trekk” til telysholdere; en heklet i fastmasker og staver på heklenål 7 (den til venstre) og en strikket i perlestrikk på pinne 8 (den til høyre). 


Begge i Drops Eskimo. Begge laget på en kveld. Superenkelt og (super?)trendy! Inspirasjon til disse fant jeg hos Cecilies lykke og Det gode i livet/NIB.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar