26. februar 2012

Hurra for garnvinde og nøstemaskin!

Da har jeg endelig fått testet det jeg trodde var et hespetre som egentlig er en garnvinde som jeg har arvet fra strikkemannens farmor, og nøstemaskinen jeg fikk til jul.

Heldige meg J Dette var noe annet enn å sitte med en diger hespe (ja, det heter faktisk en hespe) rundt knærne og surre og surre garn rundt hånda. Spesielt når man har en nysgjerrig og kosete hund som absolutt skal kose akkurat når jeg er midt i garnnøsting…

Nå var det bare å snurre i vei og vips så hadde jeg to fine nøster! Nøstene brukes til Babysvøbet – det hele kongerige etter inspirasjon fra Strikkemagasinet


Først trodde jeg det var supervanskelig, men etter at jeg leste oppskriften noen ganger innså jeg at man kun trenger å kunne strikke rett og kast og to masker sammen. Jeg har brukt en engelsk oppskrift som desverre er fjernet fra nettsiden jeg fant den på. Jeg har jo en kopi på Macen min, men vet ikke om jeg har lov til å legge den ut med tanke på rettigheter og sånn... 





Men den finnes også på dansk, om enn noe kompakt. Hvis jeg skulle brukt den danske ville jeg kopiert den over i Word og laget litt luft mellom linjene.
Mer bilder av teppet kommer når det er ferdig! Ikke så lenge til da tror jeg, bare drøye måneden igjen til termin…
Nå må jeg kjøpe flere hesper så jeg kan nøste litt mer… J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar