28. februar 2012

Vårlig vest

Søteste niesen min blir to år i slutten av mars. Det gav meg sjansen til å prøve ut Pickles sin høstvest som jeg har hatt lyst til å strikke lenge. Nå er det jo riktignok snart vår i stedet for høst, men en vest kan jo brukes nesten alle årstider! 



Daisy-maskene var lettere enn jeg hadde trodd,, men man får  virkelig brukt fingrene på en annen måte. Fikk nesten vannblemme jeg...

Jeg har brukt Pickles Extra Fine Merino i fargene Kritt, Platina, Pelargonia og Støvet fiol:

Farge Kritt. Bilde fra pickles.no
Farge: Platina. Bilde fra pickles.no
Farge: Pelargonia. Bilde fra pickles.no
Farge: Støvet fiol. Bilde fra pickles.no

I stedet for å sy sammen bak lagde jeg en heklekant med knapper. Veldig fornøyd med denne løsningen, blir litt ekstra pynt :)




3 kommentarer:

  1. Helt nydelig vest! :-) Utrolig flotte farger!

    Ha en fin dag! :-)

    SvarSlett
  2. Å, så fin høstvest! Nydelige farger :)

    Og så mye annet fint det var å se hos deg, takk for titten - jeg kommer tilbake :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Jeg har også strikket denne, og angret meg på at jeg ikke gjorde som du og laget en rad med knapper i stedet for å sy den sammen. Har strikket flere små plagg med Daisyer, -gøy, og mye lettere enn jeg trodde :-)

    SvarSlett