29. oktober 2011

Nyheter!

Lenge siden sist nå! Men så har det skjedd mye også. Leiligheten er solgt og flytteprosessen er i gang, derfor har bloggen og strikkingen lidd litt... I tillegg er det andre ting på gang, i mars øker strikkehjemmets beboere med en liten jente :) Så da var det bare å finne frem til den rosa garnhylla hos Tjorven (garnbutikk). Drops har alpakkafest så da blir det alpakka-hentesett i rosa, beige og hvit. Gleder meg masse til å begynne på det! Tenkte å lage en liten jakke, sparkebukse fra Myk Start, djevellue og sokker.



I går fullførte jeg omslagsbodyen etter å ha fått garnet jeg manglet i posten. Valgte å bruke trykknapper i stedet for vanlige, noe jeg angret litt på i går kveld når jeg innså hvor mange knapper det faktisk var å sy på...! 10 stk totalt. Men veldig fornøyd til slutt da :) Også tror jeg faktisk jeg vil være glad for trykknappene når bodyen skal av og på.


Festet på søte hjerteknapper i tre til pynt :)


Veldig fornøyd med garnet også, supermykt og litt skinnende (Blue Sky Alpaca Silk). Eneste bakdelen er at det ikke kan maskinvaskes... Det er vel en nybegynner-feil i baby-strikke-verdenen :)


I dag har jeg bursdag :) og skal derfor lage kake, tenkte å prøve Cecilies eplekake, den så utrolig god ut! Nå har jeg prøvd bakeverkene hennes før så tipper den smaker like godt som vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar