13. september 2011

Pauseinnslag

Jeg trodde kanskje jeg skulle klare å holde innleggsfrekvensen på bloggen ganske høyt oppe. Men jeg innser nå at jeg bare ikke strikker fort nok! Blir så superimponert over alle strikke- og sybloggere der ute som produserer enorme mFoengder bloggbare og egenproduserte ting nesten hver dag!!
Nå kan jeg unnskylde meg med at hele fredag, helgen og gårsdagen har gått med til sofasliting på grunn av en nær-døden-forkjølelse. Man skulle jo tro at det er mulig å strikke litt når man likevel sitter/ligger i sofaen og ser sesong 3 av Mad Men, men denne forkjølelsen tok knekken på alt av strikkelyst… Så da har jeg endt opp med å surfe rundt på andres fine strikkeblogger og undret meg over hvor fort de strikker J

Så i mangel av ferdige produkter viser jeg hva jeg har begynt på siden sist (for jeg måtte jo begynne på noe nytt i stedet for å bli ferdig med noen av de 10 andre prosjektene mine…)!



Dette er en hals som jeg fant oppskrift på hos Ravelry. Man må riktignok logge seg inn hos Lion Brand Yarns for å få tak i oppskriften, men det var gratis og man kan slippe å motta epost fra dem. Jeg bruker en tråd Sandnes Alpakka og en tråd Drops Kid Silk. Mønsteret ser veldig avansert ut, men er egentlig enkelt og fester seg i hodet fort. Etter noen runder kom jeg på at dette mønsteret lignet da veldig på mønsteret på en bolero jeg strikket i våres… og jeg tror faktisk det er det samme…!

Halsen er til venstre og bolero til høyre. De ligner da veldig?



Til tross for sykdom (!), klarte jeg og strikkehjemmannen å skaffe oss et nytt strikkehjem på lørdag. Et nytt, stort og fint rekkehus blir vårt i løpet av høsten! Jeg gleder meg sånn til å få et kontor/hobbyrom med plass til garn og symaskinen fra 70-tallet som jeg arvet av bestemor J Bilder av alt garnet og symaskinen på sin rette plass kommer når vi får flyttet inn.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med blogg! Så gøy :) Og jeg også er superimponert over strikkerene derute som strikker genser på genser som den letteste ting i verden. Selv bruker jeg en liten evighet.. Men da er det jo fint at det finnes så mye annet å blogge om i mellomtiden :) Takk for fine ord på bloggen min - det betyr virkelig mye for meg :)

    SvarSlett