8. november 2012

Supermamma

Oioioi så lite jeg har strikket i det siste!! Da er det fint å få strikka gaver :) Mamma har strikket en supersøt Pippi-genser og kjørepose til Ingrid. Tror kanskje Pippi (vår lille Jack Russell terrier) må få en Pippi-genser hun også ;) Har jo strikket Marius-genser til henne før så det bør la seg gjøre.


Genseren er fra Sandnes garn sitt hefte 1206 Mandarin baby og er strikket i Mandarin. Den er litt stor foreløpig, men da er den kanskje passe utover våren også.


Kjøreposen er fra Myk Start og er strikket i et PT garn, usikker på hvilket. Denne er også litt stor foreløpig, men blir helt sikkert god å ha til vinteren! 

Samtidig må jeg skryte litt mer av mamman min som har begynt å strikke til premature babyer gjennom Amandaprosjektet. Dette har jeg tenkt på lenge, men har aldri fått satt i gang. Det går jo egentlig superfort å strikke en minisokk, lue eller teppe. Så hvis man er litt lei av det man holder på å strikke kan man jo bare strikke en liten sokk eller lue! 


6 kommentarer:

  1. Så heldige dere er! Jeg har også strikket noen mini-plagg i det siste! Kanskje de blir publisert i nær fremtid :)

    SvarSlett
  2. Birgitte! Jeg er ikke noe god til å kommentere her, men sjekker innom i ny og i ne, for å se hva du holder på med. Herre jemini så sinnsykt fin den kjøreposen var! Den må jeg lage til neste baby... :)
    Håper du og Ingrid har det fint. Stor klem fra Henriette (til cessi)

    SvarSlett
  3. Så flotte strikke klær hos deg, ha en fin ny uke hos dere!

    SvarSlett
  4. Fine fine ting du har lavet! Har flere gange overvejet at lave pippitrøjen, men har aldrig fået gjort det ... Tror nu altså jeg snart må igang med den ;-) også en superfin blog som jeg nu følger som fast læser ....

    SvarSlett
  5. Nydelig genser og nydelig kjørepose!!
    Så heldig dere er :O)

    SvarSlett
  6. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    My name is Thanh Le, i am the owner of blog Home Design Lover
    I'd be happy if you allow me to your blog list.

    SvarSlett